Gravit Studio
0
Ładuję ...
Firma
Identyfikacja wizualna
Zadbaj
i ty o swój wizerunek
IDENTITY

Co to jest identyfikacja wizualna?

Nie jest to nic innego jak "ubranie" Twojej firmy, na które składa się kilka czynników - ale o nich za chwilę.
Każdy nowy przedsiębiorca zadaje sobie pytanie przed wejściem na rynek - jak przebić się przez gąszcz tak wielu firm oferujących podobne usługi czy produkty?
Kluczowe znaczenie ma tutaj dobrze przemyślana i zrealizowana identyfikacja wizualna.




Elementy składające się na identyfikację wizualną firmy



Aby zrozumieć dlaczego projektowanie i wdrożenie identyfikacji wizualnej jest tak ważne dla Twojego przedsiębiorstwa, należy przede wszystkim mieć świadomość co składa się na tą tajemniczą nazwę.
Celem wdrożenia identyfikacji wizualnej powinno być wzbudzenie wśród klientów konkretnych zachowań z wykorzystaniem środków niewerbalnych.
Widząc więc konkretne logo, klient powinien nie tylko od razu wiedzieć z jaką firmą jest ono powiązane, lecz również wywoływać konkretne odczucia tj. zaufanie, bądź też świadmość zawsze ciekawej oferty.
Każda kreacja marki składa się z kilku pozornie małych elementów, które w połączeniu dają unikatowy wizerunek firmy.


Elementy identyfikacji wizualnej



  • Atrakcyjne logo
  • Charakterystyczny krój czcionki (font)
  • Kolorystyka marki
  • Unikalny wzór opakowań, odzieży firmowej, akcydensów firmowych
  • Wzór pojazdów firmowych
  • projekt wystroju wnętrz i oznakowań zewnątrznych lokali


  • To tylko niektóre elementy składające się na system identyfikacji wizualnej. Mamy jeszcze takie elementy, które nie są widoczne tj.: ścieżli dźwiękowe, zapachy czy też obsługa klienta oraz formuła przeprowadzania rozmów z klientem.

    Dobrze zaprojektowane logo


  • Proste - obecny trend marketingowy opiera się w większości przypadków na minimaliźmie. Logo minimalistyczne jest łatwiej zapamiętywane przez potencjonalnych klientów.
  • Oryginalne - taka cecha loga pozwoli na wyróżnienie się na tle konkurencji. Klienci dużo łatwiej dostrzegą logo, które jest unikatowe i wyjątkowe.
  • Dostosowane do wymagań użytkowania - logo powinno być dostępne w wersjach zarówno do publikacji w internecie jak również do druku i cięcia (wersja wektorowa).
  • Rozpoznawalne - jak każdy wie same logo bez promowania nie stanie się rozpoznawalne, tylko dzięki kampaniom reklamowym np. Coca Coli logo zna praktycznie każdy. Odpowiednio dopasowana promocja firmy pozwoli na rozpoznawalność i warto o nią zadbać.


  • Podsumowanie


    Najważniejszym elementem, który skłania do dobrego zaprojektowania systemu identyfikacji wizualnej jest fakt, że wspiera ona dobre praktyki przy posługiwaniu się znakiem firmowym oraz zapewnia lepsze postrzeganie go przez naszych klientów i partnerów biznesowych.
    Celem SIW jest zbudowanie spójnego i unikatowego wizerunku firmy - tak by poszczególne jego elementy nie różniły się między sobą i pozwalały na proste zapamiętanie ich przez klienta docelowego.